Sunday, April 28, 2013

Perjanjian Syaitan Presiden Pas Hadi Awang



Majlis Syura boleh bertempik melolong dan berkata apa saja tetapi kepimpinan Pakatan Rakyat akan berpegang dalam apa yang telah mereka persetujui pada 8 Januari 2013 

Berikut adalah kenyataan Azmin Ali di Dewan Keadilan, Ibupejabat PKR Merchant Square, Damansara, berhubung penggunaan Kalimah Allah yang telah dipersetujui Presiden Pas, Hadi Awang.

“Pendirian Keadilan dan juga pakatan rakyat …SAMA … tuntas, konsisten dan tidak berubah.

Dan baru baru ini Presiden Pas dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat pada 8 Januari yang lalu… sekali lagi Presiden Pas kembali mengulangi kedudukan yang diambil oleh Pas dalam konteks kalimah Allah. Dan pendirian ini tuntas dengan pendirian Pas pada tahun 2010.

Tidak berganjak . Walaupun perkara ini dibincang semula oleh kerana beberapa kenyataan.
Tetapi pendirian Pas, pendirian Pakatan Rakyat tidak berubah dan ini ditegaskan sekali lagi oleh Presiden Pas dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat 8 Januari 2013 yang saya sedia maklum. Saudara saudari juga ada kenyataan media berhubung penggunaan kalimah Allah ini.

Pakatan Rakyat terikat dengan dasar bersama, dalam pakatan rakyat. InsyaAllah, ditakdirkan kemenangan oleh tuhan, kita diberikan amanah di Putrajaya.

Sudah tentulah dasar-dasar yang akan dilaksanakan. Adalah dasar-dasar yang telah dipersetujui bersama dalam Majlis Presiden Pakatan Rakyat.

Dasar ini jelas telah ditegaskan sekali lagi oleh Presiden Pas .

Maka Keadilan akan berpegang dan terus berpegang kepada pendirian yang telah dibuat secara kolektif dalam Majlis Presiden Pakatan Rakyat.”

Azmin juga menegaskan apa jua keputusan adalah merujuk kepada keputusan awal yang telah dibuat setelah dibincang, dilulus dan diperakukan bersama oleh Presiden Pas, Hadi Awang.
 
“Majlis Syura itu adalah struktur dan organisasi Pas dan dia bukan kompenen Majlis Presiden Pakatan Rakyat. Kita terikat kepada polisi Pakatan Rakyat, yang kita telah dibincang, yang kita telah setuju.

Oleh kerana kita telah terikat kepada pendirian yang telah dibuat secara kolektif. Kita akan berpegang kepada pendirian itu.

Pandangan Majlis Syura harus kita hormati, kita tidak boleh sekat manusia daripada bercakap. Kita kena bela dan hormat kebebasan demokrasi kepada individu atau institusi untuk meluahkan pandangan mereka.

Namun Majlis Syura terikat dangan ahli ahli Pas, tetapi kita Keadilan, Dap dan Pas terikat dengan polisi Majlis Pakatan Rakyat.  Bincang, dilulus dan diperakukan di dalam Majlis Presiden Pakatan Rakyat, yang dibuat pada 8 Januari.”

Kita berpegang kepada pendirian yang sama. Kita tidak boleh tukar pendirian setiap hari.

https://www.youtube.com/watch?v=i-NpdA9t5yg

No comments:

Post a Comment